Taky jsem proti a nedávno jsem viděla nějaký průzkum, do něhož se zapojilo cca 2000 lidí, prokázal, že naprostá většina je rovněž proti.
Taky jsem proti a nedávno jsem viděla nějaký průzkum, do něhož se zapojilo cca 2000 lidí, prokázal, že naprostá většina je rovněž proti.
Taky jsem rozhodně proti. Jedno dítě rozhodí celou třídu, ta musí jet pomalu a postižený žák navíc nestíhá. Trpí tak obě strany. Učitelka je vystresovaná, protože jsou mimo plány a navíc se musí mnohem víc věnovat právě tomu jednomu studentovi. A nedávala bych rodičům možnost volby - pokud testy prokážou, že by to student nezvládal, měl by chodit do pomocné školy. Když nemám dokonalý zrak, nebudu přece řídit stíhačku bez ohledu na to, co o tom říkají rodiče. Tohle je stejné. Rozhodovat by měli nestranní odborníci, ne citově ovlivnění přibuzní.
Podle mého názoru to ubližuje oběma stranám. Ty děti se nemohou rozvíjet, jsou jenom psychicky deptány tím, že nestíhají ostatní. Naopak ostatní děti se kvůli nim dost omezují. Je to určitě i na volbě rodičů, ale osobně s tím nesouhlasím.
Chtěla bych se zeptat, jak nahlížíte na současný trend - cpát děti s nějakým mentálním postižením do klasických tříd, kde většinou nestíhají učivo a zpomalují ostatní žáky.